Om valet av golv


Jag berättade i ett tidigare inlägg om det nya golvet som finns utspritt i hela huset. Min goda vän Pia gjorde mig påmind om detta genom en kommentar om sin nyfikenhet just angående det nya golvet :) Så ifall om någon annan är nyfiken så kan jag berätta att valet föll på ett 2-stavigt vitt mattlackat askgolv (parkett) från Upofloor. Att vi skulle byta golv blev självklart redan under visningen av huset, den nedre våningen består nämligen av tre olika golv och på den övre våningen är det samma visa. Dessutom är det helt skilda golv på de båda våningsplanen, vilket innebär att huset har sex OLIKA golv (och då är inte badrummen inräknade)! 

***

Extra bra känns det eftersom Upofloors parkettgolv tillverkas i Finland med finsk hantverkarskicklighet. Jag vet också att produktionskedjan styrs av riktlinjer för hållbar utveckling och att de tilldelats ett flertal miljöcertifikat. Vi kommer med andra ord kunna gå på det nya golvet med gott samvete :)

{ image: upofloor.fi }

4 kommentarer:

  1. Fiiint!
    Och tack för att du delade med dig av detta. :)

    Helt otroligt vad man blir "järntvättad" av alla inrednings tidningar och kunder som söker efter LJUSA/vita golv... Gillade inte alls dessa för knappa månaden sen, men vipps, nu e jag också där... Dock inte så pass ljust som ert.
    Vi får se. Man vet ju aldrig... ;)

    härligt med trägolv! <3

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissa OM det kliar i fingrarna
      att börja klicka det på plats!
      Men det får vänta i sina förpackningar ett tag till,
      alla ytor ska vara i skick först...

      Jag har drömt om ett askgolv lääänge,
      och jag är så glad över att jag hittade detta!
      Jag tror det blir "pricken på i"
      i kombination med vår övriga inredningsstil.
      Ååå jag längtar!
      Kram<3

      Radera
  2. Vilket vackert golv ni har valt och vad skönt att få ett enhetligt golv i huset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det där med enhetligt är precis vad vi strävar efter,
      för tillfället finns det ingen röd tråd genom huset.
      Förstår inte hur folk tänker ibland...? ;)

      Radera